Contact
6 min read

Technologie is niet alleen bedoeld om systemen en processen te verbeteren. Als technologie mensgericht is, kan het mensen – die de kern vormen van een bedrijf – effectiever maken.

Vanuit organisatorisch perspectief zijn de voordelen duidelijk. Over een paar jaar kunnen we Is ons werk tegenwoordig gemakkelijker, minder stressvol en bevredigender?

Als we op de afgaan is het antwoord: niet echt. Uit een recente enquête onder 57.000 Britse werknemers bleek dat de werkvreugde sinds 2020 is afgenomen. Uit ons eigen onderzoek onder 800 besluitvormers in heel Europa bleek dat 41% van de Britse volwassenen waarschijnlijk hun huidige baan in de komende twaalf maanden zou opgeven. Het lijkt erop dat zelfs met de geweldige nieuwe hulpmiddelen die we tot onze beschikking hebben, de werkvreugde niet toeneemt.

Naast digitale platforms kunnen hier natuurlijk nog veel meer andere redenen voor zijn. Maar het feit dat ze in deze tijd zo snel zijn ontwikkeld, terwijl niet aan de behoeften van mensen wordt voldaan, onderstreept dat er een duidelijke behoefte is aan een meer mensgerichte benadering.

 

Hulpmiddelen die niet voldoen aan de behoefte van gebruikers

constateerde onlangs: “Met elke belangrijke stap richting de toekomst zijn onze persoonlijke relaties met technologie merkbaar minder menselijk geworden.”

Nu de technologie zich zo snel en zo vaak ontwikkelt, ervaren we regelmatig veranderingsvermoeidheid– Volgens een recently Gartner-studie is 50% van de werknemers minder goed in staat om met veranderingen om te gaan dan vóór 2020.

En misschien wel het allerbelangrijkste: veel technologieën leiden tot toenemende digitale frictie, oftewel “de onnodige inspanning die een werknemer moet leveren om data of technologie voor zijn werk te gebruiken.” Dit geldt vooral wanneer organisaties een digitale transformatie doormaken en eindigen met veel nieuwe technologieën, ouderwetse structuren en verouderde systemen die de gebruikerservaring eerder compliceren dan vereenvoudigen. En vergeleken met onze relatie met technologie buiten het werk (waar veel platforms, apps en apparaten zijn ontworpen met UX in gedachten), hebben digitale tools op het werk moeite om de test voor menselijk gebruik te doorstaan.

Om ervoor te zorgen dat technologie de mens centraal stelt, moet het eenvoudig, intuïtief en echt bevredigend zijn om te gebruiken. Het is dus essentieel dat als we het hebben over digitale hulpmiddelen – vooral voor communicatie, die aan belangrijke menselijke behoefte voldoet – dat ze schaalbaar zijn en zich in de loop van de tijd kunnen aanpassen aan de ontwikkelingen van je bedrijf. Kort gezegd: door dingen eenvoudig en intuïtief te houden, blijft de ervaring menselijker.

Waar is alle gebleven?

Onze uitdijende technologieën hebben ook nog een ander merkbaar effect op ons werkende leven gehad. Uit het laatste Gamma-onderzoek onder 800 besluitvormers in heel Europa blijkt dat, hoewel 76% van mening is dat individuele relaties de beste manier zijn om contact te maken met klanten, 65% het ermee eens is dat de afname van persoonlijk contact in de afgelopen jaren schadelijk is geweest voor deze relaties.

Zoals onze whitepaper uitgebreid onderzoekt, zijn werkrelaties cruciaal voor ons succes en moeten met de grootste zorg worden onderhouden. De vraag die we ons moeten stellen is dus: hoe houden we zakelijke relaties menselijk en persoonlijk als ‘face-time’ zo aanzienlijk is afgenomen?

Een mensgericht bedrijf

Bedrijfstechnologie die onze menselijkheid vergroot in plaats van tegenwerkt, is geen luchtkasteel. Het is nu mogelijk als je een dienstverlener hebt die de waarde begrijpt van het opbouwen en onderhouden van oprechte zakelijke relaties.

De Harvard Business Review zegt het zo: “In plaats van ons te ontmenselijken, kan slimme technologie juist helpen het werk te vermenselijken.”

Bij Gamma is het onze missie om communicatie menselijker te maken in een wereld die steeds meer in het teken staat van technologie. Gezamenlijk streven we ernaar om meer te doen dan alleen gelijke tred houden met de veranderlijke technologie. Onze aanpak is om technologie te gebruiken die alle interacties een gevoel van menselijkheid en doelgerichtheid kan geven, vertrouwen en respect kan cultiveren en een cultuur kan bevorderen die mensen centraal stelt.

We noemen ditnoemen dit ‘communicatie met een geweten.’ Het is niet alleen een ‘feel good’-motto, maar het uitgangspunt bij alles wat Gamma doet. Het betekent transparant en eerlijk zijn, beslissingen baseren op de kwaliteit van de dienstverlening en de winstgevendheid, een evenwicht vinden tussen geven en ontvangen, en inclusiviteit en gelijke kansen bevorderen, waardoor het speelveld in het bedrijfsleven gelijk is.

Dit doen wij op drie manieren:

 

1. Onze oplossingen

Onze hele van oplossingen vereenvoudigt mensgerichte communicatie, of dat nu binnen je organisatie is of in het bredere contact dat je hebt met je klanten en partners. Onze houden digitale frictie en cognitieve belasting tot een minimum beperkt, waardoor een intuïtieve ervaring ontstaat. Vanuit onze UCaaS-oplossintot en met CX, mobiel en connectiviteit: alles wat we aanbieden is ontworpen om het leven voor jou en je teams gemakkelijker te maken.

 

2. Onze service

Gamma gelooft dat relaties de basis vormen voor onze dienstverlening en ons succes als communicatieaanbieder. Dat betekent dat we nauw samenwerken met onze partners en klanten om consistent te blijven leveren wat je bedrijf nodig heeft. Het betekent ook dat we onze platforms aanpassen, zodat ze passen bij de specifieke behoeften van jouw organisatie en je helpen evolueren in een tempo dat je kunt volhouden. Onze servicebenadering is gebaseerd op responsiviteit, directe ondersteuning en oprechte zorg voor jou en je teams.

 

3. Onze cultuur

Ons bedrijf is gebaseerd op een cultuur die wordt gedreven door toewijding aan de behoeften van onze klanten, partners en mensen, met actieve betrokkenheid en oprechte aandacht. Wij moedigen verantwoordelijkheid en initiatief aan om vertrouwen op te bouwen en eigenaarschap te versterken. En we streven naar ethisch en verantwoord ondernemen, waarbij we prioriteit geven aan wat het beste is voor de mensen die we dienen, om een gevoel van echte gemeenschap te creëren.

 

Bouwen aan een mensgerichte toekomst

De zijn talrijk en krachtig, maar zonder een mensgerichte benadering kunnen relaties niet gedijen. Wanneer bedrijven over de juiste technologie beschikken, die goede mensen in staat stellen op een goede manier zaken te doen, kunnen sterkere menselijke banden worden ontwikkeld, ongeacht het apparaat, platform of locatie.

Bekijk onze producten en oplossingen voor meer informatie over onze zakelijke communicatieoplossingen. En als je met ons in gesprek wilt gaan, neem hier contact met ons op.