Er bestaan meerdere manieren om een Microsoft Teams contact center in te richten. Zeker wanneer je reeds gewend bent aan Microsoft Teams dan heeft een Microsoft Teams contact center integration veel voordelen. Welke voordelen en mogelijkheden er zijn voor een customer contact center inrichten, lees je in dit artikel. We hebben het daarbij met name over Roger365.io, maar ook andere oplossingen en maatwerk zijn mogelijk. Gamma Communications heeft namelijk veel ervaring met Teams én met andere applicaties. Dit kan naast meer mogelijkheden ook een kostenbesparing bieden. Lees verder of bespreek direct de mogelijkheden.
Microsoft Teams contact center integration
Heb je al gehoord van Roger365.io? Wat is Roger365.io en wat betekent het voor een KCC (Klant Contact Center) opzetten? Roger365.io biedt een Microsoft Teams contact center integration voor tal van applicaties. Dit zijn onder andere WhatsApp, Facebook, Twitter, SMS, chat via de website en klantenservice bots. Uiteraard kunnen ook andere systemen, zoals je CRM aangesloten worden. Een groot voordeel van Roger365.io is dat het een zeer uitgebreid in te stellen systeem is. De software is zeer goed af te stemmen op jouw organisatie.
Customer contact center in het hart van je organisatie
Het is logisch dat je customer contact center in het hart van je organisatie thuishoort. Interne en externe communicatie gaat bij veel bedrijven momenteel nog via gescheiden wegen. Is het in jouw organisatie ook zo dat externe gesprekken nog telefonisch (via mobiel of vaste telefoon) gaan? Dat er veel tijd verspild wordt met gegevens overnemen in het CRM? Of dat medewerkers zich ergeren aan het parallel werken in meerdere systemen? Veel bedrijven hebben dagelijks contact met klanten en leads; het is logisch dat dit net zo makkelijk zou moeten gaan als intern contact met collega’s.
Werkplezier verhogen met een efficiënt systeem
Kun je een keuzemenu of wachtrij instellen in een Microsoft Teams contact center? Kun je bij vakantie of afwezigheid een nummer doorschakelen? Biedt de Microsoft Teams contact center integration ook agent – supervisor mogelijkheden? Is het instellen van een receptie mogelijk met Roger365.io? Allemaal voorbeelden van vragen die we vaak krijgen. We kunnen ze overigens allemaal met “Ja” beantwoorden. Wel komen we graag in contact om uitgebreid de mogelijkheden te bespreken. Wij luisteren naar jouw wensen en geven proactief advies op basis van onze succesvolle cases.
Is Roger365.io onderdeel van Microsoft?
Een vraag die we graag afzonderlijk behandelen is de bovenstaande. Wij kunnen ons namelijk goed voorstellen dat door de aanduiding ‘365’ (als in Microsoft 365) de indruk kan ontstaan dat dit ook een Microsoft product betreft. Nu is dat niet het geval, maar Roger365.io is wel ‘certified by Microsoft’. Door met de Graph API van Microsoft te werken worden de richtlijnen van Microsoft gevolgd.
Rapportage
We bespraken net al even de agent – supervisor mogelijkheid en de CRM koppeling. Voor zowel de mensen op de werkvloer als het MT is het fijn dat alles voortaan in één systeem zit. Want hierdoor wordt ook inzichtelijk welke communicatievoorkeuren gebruikers hebben, hoeveel tijd er besteed wordt aan de communicatie en op welke momenten het druk was. Stel dat je rond bepaalde tijdstippen een piek ziet op een specifiek communicatiekanaal dan kun je daar extra capaciteit inzetten. De rapportage zal uitnodigen om de efficiëntie te vergroten, hoewel dat met de livegang van deze oplossing toch al gebeurt.
Klantgegevens bij de hand
Ken je dat, wanneer je een customer contact center belt dat degene aan de andere kant van de lijn allemaal vragen stelt en daarna de gegevens erbij moet zoeken. Zonde van de tijd en negatief voor de klantervaring. Zoals je zult merken hebben medewerkers met deze oplossing alle gegevens direct paraat. Nu kan het zijn dat hier nog wel wat zaken voor ingesteld moeten worden, maar daar komt de kennis en kunde van Gamma Communications weer van pas. Wanneer je op de website van Roger365.io kijkt, zie je ons bovenaan bij partners staan. Dit komt doordat goede software alleen goed werkt als het ook correct geïnstalleerd wordt. Op het gebied van zowel hardware als software instellen, kun je op ons vertrouwen.
Praktische vragen
We zijn aan het eind gekomen van dit artikel “Voordelen van Microsoft Teams Contact Center”, maar daar houdt het niet op. Veel mensen zullen met praktische vragen zitten, zoals “Hoe koppel ik Teams aan Salesforce, Hubspot of andere CRM?”, “Hoe snel kan mijn KCC live zijn?” En uiteraard, “Wat kost dit mij?” Met andere woorden, we hebben nog genoeg te bespreken. En omdat wij zelf uiteraard een zeer goed ingericht klant contact systeem hebben, zien we je telefoontje, chat-bericht of e-mail graag tegemoet.
Liever eerst zelf verder lezen? Bekijk de Gammas MS Teams contact center service pagina.